Connect with us

Africa

Shock as 1m dead voters likely in IEBC register, says KPMG report

Published

on

KPMG has released a report on its audit of the voters’ register to be used in the August 8 Kenya’s General Election.

The scrutiny established that 92,277 dead people are in the voters’ roll and the audit firm has asked the Independent Electoral and Boundaries Commission (IEBC) to expunge them.

According to KPMG, it managed to identify the 92,277 dead voters using data obtained from the Civil Registration Department (CRS) and estimates that an additional 1,037,260 could be in the roll.

“In the period November 2012 to December 2016, of the expected deaths, CRS data indicates that 1,534,009 were aged 18 years and above, and of these, only 621,832 were registered,” KMPG says in its report.

“At the time of preparing the audit report, CRS had provided to KPMG a list containing 435,175 deceased persons of all ages. Of these only196,988 records had complete details which could be used as a reference to the register of voters.”

Read More: nation.co.ke

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Africa

IRONY: CNN Publishes Larry Madowo’s article after “Daily Nation’ rejects it

Published

on

Celebrated NTV news anchor Larry Madowo was on Wednesday dealt a major blow by his employer Nation Media Group (NMG), days after his controversial opinion piece on Interior and Coordination Cabinet Secretary Fred Matiang’i.

In a tweet, Mr. Madowo disclosed that the Daily Nation, a paper published by the Aga Khan-owned media house, refused to publish his opinion piece on his FrontRow column.

NTV news anchor Larry Madowo (Facebook)

The outspoken journalist noted that it was the first time in nearly four years that such a thing happened during his employment at NMG.

“This week, the @dailynation refused to print my column for the first time in nearly 4 years,” he tweeted.

Though the Daily Nation refused to publish Madowo’s Wednesday opinion piece titled: Why it’s a perilous time to be a journalist in Kenya, International Media company CNN took up the article and published it.

“The irony aside, the same piece is now published on CNN,” he said.

In the piece, Madowo speaks of how he spent the night at his office after plain clothed police officers camped outside NMG’s building along Kimathi street with the intention of arresting him NTV Managing Editor Linus Kaikai and anchor Ken Mijungu.

The trio was being hunted down by police for refusing to adhere to Government’s order not to broadcast the controversial swearing-in of NASA leader Raila Odinga as the People’s President.

“They had orders to arrest my colleagues Linus Kaikai who also chairs the Editors Guild, reporter Ken Mijungu and myself without a warrant which would have set a dangerous precedent.

“The next day, we had to sneak out into a safe house as our lawyers battled to keep us from getting detained,” Madowo mentions in his piece.

Before Odinga’s oath-taking Madowo entered into a scuffle with his bosses over media independence during an official meeting.

The NTV news anchor was particularly agitated that the company had not taken any meaningful action to protect Justus Wanga – a Nation reporter who faced threats from Deputy President William Ruto’s press secretary David Mugonyi.

A source privy to the details of the meeting told Pulselive.co.ke that the management was considering scrapping Madowo’s column from the Daily Nation.

Read the full article here courtesy of CNN

-pulse.co.ke

Continue Reading

Africa

VIDEO: Noisy Ghanaian parliament welcomes the president for state of the nation address

Published

on

Continue Reading

Africa

VIDEO: AU summit ends in Addis amid claims of bugging by the Chinese

Published

on

The 30th AU summit wound up Monday in Addis Ababa, Ethiopia after 8 days of deliberations on a myriad of topics.

Meanwhile, China has dismissed reports it bugged the African Union (AU) headquarters as “preposterous”.

Kuang Weilin, the Chinese ambassador to the AU, told reporters in Ethiopia the “absurd” claim in France’s Le Monde was “very difficult to understand”.

He spoke out three days after the newspaper published an article claiming data from the Chinese-built AU building was being copied to Shanghai.

The article said the discovery resulted in all the AU servers being switched.

Le Monde spoke to a number of anonymous sources, who claimed the alleged transfer was taking place late at night [link in French], and was only spotted in January 2017 due to the spike in activity between midnight and 02:00, despite no-one being in the building.

It was suggested the alleged data transfer had been taking place since 2012, when the building, in the Ethiopian capital Addis Ababa, was opened.

Officials also brought in security experts from Algeria to sweep the entire headquarters for potential bugs, the newspaper said, leading to the discovery of microphones in desks.

But Mr Kuang – who hailed the headquarters as a “monument” to his country’s relationship with the continent – said it was entirely untrue.

“I really question its intention,” he told reporters on Monday. “I think it will undermine and send a very negative message to people. I think it is not good for the image of the newspaper itself.

“Certainly, it will create problems for China-Africa relations.”

-Agencies

Continue Reading

NEWS TRENDING RIGHT NOW

ARE YOU LOOKING FOR A KENYAN COMMUNITY CHURCH IN AND AROUND ATLANTA, GEORGIA?

wamutitu

2016 Calendar

June 2017
M T W T F S S
« May   Jul »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
poapay3

Who’s online?

satellite-communication1.jpg

Trending